måndag 4 april 2011

Nordiska Trädgårdar

Förra helgen var vi ner till Uppland och hälsade på min familj.

Pappa fyllde år och så passade vi på att gå på trädgårdsmässa för att få lite inspiration och idéer nu när det börjar närma sig att planera trädgården.

Det fanns såå mycket fint.


Välkommen in i sagolandet...

Vill ha!


Som jag berättat förut (bland annat i inlägget Trädgårdspan), vill vi ha en liten japansk trädgård mellan flyglarna på baksidan av huset. Företaget Exotic Spa & Garden verkar ha massa saker vi kan använda oss av.

Dom får snart igång sin nya webbutik och jag vet vem som ska surfa runt där både länge och väl ;)


Tyvärr minns jag inte var man kan köpa dom här fina vattenfallen, men dom skulle kunna vara perfekta för oss :)

Jag tror att det är ett företag som heter Vikingland.


Garden Attitude heter det här företaget.

Kolla in deras hemsida, det finns mycket snyggt där. Jag vill ha allt ;) 

Dom ska vara med på designveckan i Milano, vilket inte vem som helst får äran att vara.

 Extra kul tycker jag, då företaget ligger i min gamla hemby Sågmyra här i Dalarna och hon som designat Daggkåpa är en god vän och väldigt duktig designer/konstnär/silversmed :)

Grattis Magnus, och lycka till i Milano!


S:T ERIKS är en av våra stenleverantörer. Dom har också jättemycket snyggt. Jag längtar tills vi kommit så långt att vi kan göra en stor beställning från dom ;)

Något för kryddväxterna? Smart grej som finns i flera färger och kommer från Indoor Garden. 


Martin vill ha markiser över halva altanen - jag tycker ett sånt här vore mycket snyggare.

Och det är inte bara för att jag älskar att segla - jag ogillar helt enkelt markiser, har aldrig tyckt om det, jag kan ju inte tycka om allt.

Men det vore onekligen det smidigaste alternativet för oss och dom har ju blivit snyggare med åren. Vi får se hur det blir ;)

Ha en underbar vecka!

Kram Erika

1 kommentar:

Erika sa...

Hade nästan hellre åkt på trädgårdsmässa än skidor. Är mer sugen på vår än snö så här sent på vår/vintern. Ledsen inget Falun den här gången, åkte buss/tåg via Borlänge. Hade haft planer på att stanna i Falun om vi åkte bil. Farmor bor ju där så jag kommer säkert tillbaka till Dalarna.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails