fredag 15 april 2011

Upprörande

Från och med 2:a maj blir det ändringar, både när man söker bygglov och under byggets tid.

Tex. ska kvalitetsansvarig numer heta kontrollansvarig och vara med redan från bygglovet (tidigare vid bygganmälan).

Men det som är hemskt är att det blir så dyrt att söka bygglov!

Läste en artikel i Falu Kuriren idag; dt.se/nyheter/falun

Jag förstår ju att dom måste täcka sina kostnader och så, men fy vad dyrt det blev. Speciellt på landsbygden.

I helgen kommer jag stå på Hem Familj Energi mässan på Lugnet i Falun, där kommer kommunen ha en monter så man kan fråga om allt sånt här.

Nu måste jag skynda mig att fortsätta förbereda inför morgondagen.

Vi kanske ses där? :)

Kram Erika

2 kommentarer:

Erika sa...

Läste om den nya lagen i veckan. Jag är väldigt glad att vi redan har bygglov för som du säger var det iaf för oss dyrt som det var o nu med de nya reglerna blir det hemskt.

Erika Flood sa...

Ja, jag är glad att vi inte ska söka nu.
Tycker lite synd om mina huskunder som ska till att söka snart bara...
Men förhoppningsvis försvinner lagen om byggfelsförsäkring snart - då kommer det jämna ut sig - hoppas jag :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails