lördag 23 april 2011

Ibland är turen på vår sida...

Här om dagen skrev jag om vårt Glasparti från Santex och en smärre katastrof i inlägget Shit happens.

Jag har rådfrågat alla jag kan komma på funderat och klurat, tills jag med lite lätt panik insåg att jag inte kan hålla på och vela fram och tillbaka hur länge som helst.

Den där jäkla plasten kan ju smälta fast ännu värre om jag väntar längre.

Jag tog mod till mig....
..inhandlade diverse fönsterskrapor...

Tydligen ska det gå att polera glas om det blir repor. Min gode vän och kollega Flügger-Stefan är bilfantast och har gjort det på bilrutor med gott resultat.

Nu ska det bort!


Här har jag lyckats komma in under plastskiktet nere i högra hörnet, förhoppningsvis utan att repa glaset...


Sakta men säkert.

Tvättade med T-röd där jag skrapat för att kolla om det blivit några repor - och peppar, peppar - det fungerade!!

Fortsatte försiktigt, försiktigt...

Nästan allt är borta.



Så där ja! Vilken otrolig lättnad.

Vi har synat glaset på alla ledder och ser inte en enda repa. Tack!

Kram Erika

1 kommentar:

Erika sa...

Va skönt att det gick att få bort.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails