onsdag 30 mars 2011

Schpanien

Ibland går tiden väldigt fort.

Vi har hunnit med farfars begravning, Martin har varit en sväng till Tyskland och så har vi varit i Spanien.

Hur var det nu jag skrev när jag berättade att vi skulle dit; kyla byts mot sol och värme.. Hm, riktigt så blev det inte.

Spanien visade sig från sin värsta sida.

Det här var det närmsta vi kom att få sol på oss.

15-30 sekundmeter, mulet och 15 grader varmt.

Vi höll på att blåsa bort när vi var och kikade på havet!

Men vackert var det :)

Jättevågor :D

Behöver jag säga att jag älskar havet? :)

Jag får trösta mig med att även om det hade varit värsta solvädret hade vi i alla fall inte hunnit vara på stranden.

Martin har, tillsammans med sin kollega, ett företag som äger och hyr ut fastigheter.

Nu funderar dom på att investera i någon/några fastigheter i Spanien. Allt vi har gjort är att flängt runt som tokar och tittat.


Vi har tittat både på färdigt och sånt som är under uppbyggnad.


Dom gjuter fast alla rör där dom ska vara
och sen flytspacklar dom hela golvet.



Blivande fönster.


Dom har såna här ihåliga tegelstenar med ett lager cellplast mellan sen putsas utsidan. Ganska stor skillnad mot vår byggstandard ;)

Den här idén med spotlights ska vi försöka sno med oss :)

Lägenhetshöghus med vidunderlig utsikt....

Utsikt från en lägenhet på mitt favoritställe, La Manga

La Manga är en landremsa som går runt Europas största innanhav, Mar Menor. På ena sidan har du innanhavet och på andra sidan Medelhavet. Det bästa av två världar och jag älskar det!


Det låg citron- och apelsinodlingar lite överallt. För en spanjor är det väl inte mer spännande än en granplantering är för oss, men jag tyckte det var väldigt exotiskt.

Vi har tittat på både lägenheter, radhus och villor som kostar allt från 150.000 till 1.260.000 euro + IVA (en konstig Spansk lagfartskostnad om vi förstått det hela rätt).

Helt plötsligt känns vårt hus extra prisvärt, avsaknaden av havsutsikt till trots ;)

Ha det så bra!

Kram Erika

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails