söndag 6 mars 2011

Kyla byts mot värme

Här om morgonen var det 27 grader kallt...

När jag går utanför dörren anfaller kylan i sin fulla obarmhärtighet och det svider i näsan. Ögonen tåras, snor´n rinner och vettet försvinner.

Gaah, jag kan knappt andas, vem f*n har bestämt att det ska vara så här kallt?!

Stackars mig som måste gå ut i den här hemska kylan. Jag kommer på att jag glömt mössan inne och jag har inte tid att springa in igen. Jag får väl frysa ihjäl då, få hjärnhinneinflammation som mamma jämt skrämde mig med när jag var liten.

Jag stannar upp i mitt självömkande och kisar nyvaket på den uppgående solen, som kylan till trots faktiskt värmer, hör vårfåglarna kvittra som om det vore maj. Och vet du, snart är det maj.

Och i morgon åker vi till Schpanien :D

Kyla byts mot sol och värme. Det ska bli helt underbart!

Nu ska jag packa det sista. Hoppas du får en underbar vecka - det ska vi ha :)

Kramar Erika

1 kommentar:

Erika sa...

Oooooo sol o värme o massa usch värme. Hoppas ni har en trevlig semester.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails