torsdag 11 mars 2010

Mer takstolar :)

Jag hade lämnat bygget vid lunch dagen innan, men kunde inte låta bli att svänga förbi på vägen hem från jobbet.
Då var råspontluckorna på plats i sovrumsdelen :)

Dagen efter det var ännu en dag med strålande sol. 

Det behöver vi efter det långa mörkret.

Bygget gick framåt som bara den.
När vi väl var på plats hade det hänt massor.

Alla takstolarna är på plats i ryggåsdelen.
Det kommer bli ett härligt vardagsrum och kök med närmare 3,5 m i takhöjd :)

Baksidan...


...och framsidan :)

Takstolarna i ryggåsdelen är självbärande.
Vi kommer alltså inte behöva ha någon balk inne som bär upp taket.

Att komma förbi och se att det har hänt massor varje gång, gör att jag nästan vill bosätta mig i husvagnen för att inte missa något ;) 

Jag har inte lagt fram den idén för Martin än, undrar om jag skulle få honom med mig...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails