tisdag 16 mars 2010

Fullspikning :p

Man ska fullspika råsponten ordentligt så fort som möjligt, så den inte böjer sig.

Med fullspika menas helt enkelt att man ska sätta i alla spikar där dom ska vara, dvs två i varje takstol, i varje bräda.

Det blir några stycken...

Christer berättade en skräckhistoria om en som inte hade gjort det. Det gick illa.
Efter den historien var vi snabba upp och spikade ;)


Martin spikar på för fullt.

Jag fick låna Christers spikpistol :D
Behöver jag säga att det gick mycket fortare för mig? ;)


Snälla Tobbe Jr kom och hjälpte till han också :)

Jag måste tyvärr och till min stora sorg erkänna en sak: -Jag börjar bli vuxen.

Det var faktiskt lite läskigt att kliva runt där upp på taket.

När vi gjorde garaget gick det mycket bättre, fast det snöade och blev isigt. Men just för att det var sånt väder då, hade vi spikat fast reglar att stödja fötterna på. Det enda som var läskigt då var att jag hade Martins skoterstövlar i stl 43 på mig (jag har stl 37). 

Det var ju torrt och fint nu, till skillnad från när vi spikade garagetaket. Men ändå vågade jag inte lita helt på att mina skor skulle hålla mig kvar där uppe.

Jag har aldrig varit rädd på det viset förr, klättrade massor i träd och red dom största hästarna på ridskolan när jag var liten, utan att blinka.

Christer har läst i Illustrerad Vetenskap, om att man utvecklar den där risk- och konsekvensbedömningsdelen i hjärnan först vid ca 25 års ålder.

Det är därför bra rallyförare ofta är unga killar, dom har helt enkelt inte utvecklat det än.
Och det hade inte jag heller -förrän alldeles nyss.

Jag håller tummarna för att det inte bara är min fega sida som utvecklas med åldern -utan också den kloka ;)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails