söndag 21 mars 2010

Annorlunda lossning...

En grej som jag tycker är bra med Floods Trähus är att alla leveranser kommer så smidigt. 

När själva huset kom var det mest reglar, takstolar och skivor med. Isolering, fönster, dörrar, kök och diverse annat kommer med direktleverans från respektive fabrik.

Alltså slipper man ha allt till hela huset ligga och ta plats och riskera att bli förstört eller stulet.

Enda nackdelen är att lister och innertak får ligga ute om man inte har någon stans att lägga det (det var bland annat därför vi byggde garaget först). Men det är bara att täcka allt ordentligt så brukar det gå bra.

När vår isolering till väggarna kom (lösullisoleringen kommer med en annan leverans), ringde fraktbolaget dagen innan och sa att dom skulle köra ut det på tisdagen, förmodligen på förmiddagen. Chauffören skulle ringa ca en timme innan.

Vi fixade så vi skulle ha en lastmaskin på plats på förmiddagen och allt var frid och fröjd -skulle bli skönt att få isoleringen på plats :)

Sen ringer min telefon kl. 07.03 på tisdag morgon.

Jag tänkte i mitt sömndruckna sinne; vad är det för människa som ringer så här tidigt?! Sen vaknade jag till. Isoleringen!

Mycket riktigt var det chauffören som ringde och sa att han var där om några minuter, och att det inte gjorde något att vi inte hade lastmaskinen på plats än, bara vi hade någon som tog emot lite, så skulle han knuffa av lasset.

Å, vad jag önskar att vi hade varit med!

När Christer kom på plats gjorde isoleringsbuntarna volter ner från lastbilen, för att samlas i en jättehög på garageinfarten.

Pappa säger att det inte är så ovanligt att chaufförerna lossar isolering på det här viset, det beror helt på vem det är som kör.

Vi hade visst tur den här gången :)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails