lördag 3 september 2011

Rörande

Hjälp vilken dålig humor jag har... Det är ju inte ens värt att kalla det humor.

Men det här inlägget ska faktiskt handla om just rör ;)

Vid den här väggen i garaget (som inte är skivad än) kommer vi ha bänkyta med en liten diskbänk till vänster, kanske en garderob längst till höger och så många verktygstavlor vi kan klämma in.

Ett garage ska vara praktiskt. Därför bygger vi in en kompressor i det lilla förrådet bakom, varifrån vi har dragit luftslangar dit vi vill ha dom, bland annat ovanför bänken.


Lite rörande är det ändå, att väggen är så gott som redo för skivning :)

Diverse vattenrör

Fördelarskåp till golvvärmen

Eftersom vi har fullisolerat garaget (lika mycket som ett standardhus) och eftersom mitt kontor kommer ligga innanför den här väggen är den extra tjock

Det kanske är lite väl lyxigt att ha 20 grader varmt i garaget också, på vintern räcker det med 5-10 grader. Men frusen som jag är vill jag ha minst 20 grader i mitt kontor.

Därav tjockväggen med massa killig isolering.


Längre till vänster vill Martin ha en fondvägg från Mr Perswall som jag skrev om förut i det här inlägget.

Vi har satt tre spotlights så nära vi kunde för att belysa vad-det-nu-blir. Jag tycker fortfarande att det känns lite överkurs med en fototapet i garaget...

Men visst skulle det vara snyggt :)

Vad kan inte du leva utan i ett garage?

Ha en bra dag!

Kramar Erika

1 kommentar:

Erika sa...

Vi tänker nog lika. Överkurs säger en del men om man ändå får chansen varför inte göra det rätt från början? Skit coolt med tapet i garaget, varför inte? Och klart man skall ha varmt i sitt kontor, på mitt kontor sitter vi o gnuggar våra händer på vintern efter allt knappande på datorn (läs stilla sittandes).

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails