lördag 5 februari 2011

iPhone + Flügger = Sant

Jag har funderingar på att skaffa en iPhone.

Min gamla trotjänare är, efter över fem års hängiven tjänst, på väg att lämna mig.

Att jag vill ha just en iPhone och inte vilken liknande telefon som helst, är för att det ljudsystem (sonos) som vi tittat på och inte gett upp hoppet om än, går att styra med en iPhone och inte med någon annan telefon.

Men nu har jag hittat ännu en bra anledning till att skaffa en iPhone!

Flügger har tagit fram en jätterolig applikation som gör att man kan fota vad man vill, peka fram den färg man vill ha från fotot, få fram en färgkod och få den blandad i vilken Flüggerbutik som helst - fast helst i Falun och Borlänge så klart ;)

Dessutom går det att spara favoritfärger.

Nu måste jag köpa en iPhone :)

Tanken verkar vara att män ska förstå sig på oss kvinnor bättre.
Fast jag undrar jag, om det inte kan vara ett ännu bättre hjälpmedel åt andra hållet ;) Martin har massa konstiga namn på färger som jag tycker är helt fel ;)

Men nu ska det alltså kunna bli slut på diskussionerna om vad som är gräsgrön, tomatröd, äggskal, himmelsbå, havsblå, solgul och duvgrå.

Du kan läsa mer om appen här: flugger.se/iPhoneApp

Jag har provat den här appen på min kollega Kerstins telefon och det var jättespännande.

Nu vill jag bara ha en iPhone att färgsätta huset med. Vad sägs om nyutslaget-björklövs-grön eller skilla-blå eller kanske lite ljus blåsippe-blå? :)

Ljung-lila-rosa eller skogs-grön?
Trevlig helg (det som är kvar av den)!

Kram Erika

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails