lördag 8 januari 2011

Garageport nästa!

Garageporten ska in.

Därför har vi fokuserat på att göra åtminstone taket i garaget färdigt. Vi vill nämligen spackla och måla taket innan porten monteras.

Det kommer ju gå skenor på var sida om porten som ska fästas i taket och sen blir motorn monterad i taket också. Jag har ingen lust att spackla och måla runt alla dom sakerna.

Man måste ladda med rätt grejer ;)

Vi har spacklat och slipat och spacklat och slipat och målat och målat :)

Det har aldrig varit så roligt att spackla förut!

Sen när porten skulle monteras...


...var det så klart en skada i den :(


Man ska ALLTID öppna och kontrollera saker som levereras. Alltid.

Det var inga synliga skador på utsidan, så vi lät porten ligga kvar i sitt emballage för att den inte skulle bli skadad. Så jäkla typiskt!!

Nu väntar vi på en ny sektion.

Under tiden har vi massa annat att fixa med. Den sista elen ska bli klar så vi kan börja skruva skivor på väggar och tak.

Sen får vi äntligen spackla lite mer ;)

Kram och trevlig helg!

2 kommentarer:

Erika sa...

Nej vilken otur. Vi chansade faktiskt med vår ytterdörr som vi fick levererade hösten 2009 och inte satte upp förrän nu. Man skall inte lita på att allt är ok bara för att emballaget är fint, det har jag lärt mig. Hoppas det löser sig!

Erika Flood sa...

Ja, verkligen otur. Det känns så extra surt eftersom jag VET hur man ska göra och ändå så tänkte jag att det inte var någon fara. Ja, ja, det löser sig snart, lite onödiga pengar bara...
Tur att det gick bra med er dörr :)

Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails