torsdag 27 januari 2011

Laddar

Idag har jag träffat ett trevligt par från Gävle som är sugna på huset "Fjärdingen". Vi var bland annat och tittade på ett bygge av just ett sådant hus, i Bälinge utanför Uppsala.

Vilka duktiga snickare den familjen har hittat! Dom hade kommit jättelångt på bara någon vecka. Imponerande.

Nu sitter jag hemma hos pappa och Leena och laddar. Imorgon ska nämligen jag och min nyaste kollega Kerstin åka och förkovra oss.

Vi ska till Halmstad och en av mina absoluta favoritleverantörer, Santex Uterum. Du vet, dom som vårt glasparti kommer från (som du kan läsa om i inlägget; Glasparti från Santex Uterum).

Det ska bli riktigt kul och intressant. Santex utbildningar brukar vara av toppklass och jag brukar känna en sorts stolthet, över att vara återförsäljare för Skandinaviens ledande leverantör av uterum och vinterträdgårdar när jag åker hem därifrån.

När det gäller vårt hus har det inte hänt så mycket sista tiden, vilket grämer mig.

Vi är utan hjälp i någon vecka nu och vi har haft fullt upp, Martin och jag. När jag har kommit hem från jobbet på kvällen har det dröjt flera timmar till innan han har kommit hem. Då blir det lite svårt att få något gjort :(

Men, det gäller att fortsätta vara positiv och inte tappa modet. Här om dagen hörde jag en vårfågel, solen börjar värma våra frusna själar och det är ljust längre.

Snart får vi mer tid och hjälp och då kommer det hända mycket på kort tid :)

Ha en underbar helg!

Kram Erika

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails