torsdag 28 oktober 2010

Lite hjälp tack...

Nu behöver vi lite råd från dig igen :)

Martin är lite modernare av sig - jag lite mer gammaldags.

Han tycker att vi inte ska ha några invändiga foder kring fönstren - jag känner mig kluven.

Det ska alltså vara foder kring alla dörrar, men inte fönstren. Istället låter man smygen "sticka ut" en liten bit som "avslut".

Förstår du vad jag menar? Har inga bra bilder att lägga upp för att det ska bli mer begripligt...

Hur man vill ha det är ju, som så mycket annat, nästan helt och hållet en smaksak.

Man kan se det på flera sätt; antingen blir det stilrent och snyggt - eller så blir det för kalt.

Sen kan det ju vara skönt för mig att ha några färre lister att måla ;)

Är jag för gammaldags, eller är Martin för modern?

Jag lägger upp en omröstning längst upp till höger här i bloggen.

Tar tacksamt emot synpunkter från en annan smakvinkel än våra egna :)

Tack på förhand!

/Erika

3 kommentarer:

Anonym sa...

Själv klart inga foder runt fönstrena! Vi bygger ett flood hus och vi valde att inte ha några foder. Vill du ha lite bilder hur det ser ut?

Erika sa...

Jätte svårt att säga, vet inte vilken stil ni vill ha i resten av huset.

Erika Flood sa...

Anonym: Vad kul, ja tack det vore snällt. Då jag har lite problem med min mejl just nu vore jag tacksam om du skickar till min reservmejl; erika.flood@hotmail.com istället för min vanliga.
Ika: Vi kommer ha en modern men inte överdrien stil i huset. Svårt att förklara. Vi vet ju inte riktigt själva än ;) Det håller som bäst på och växer fram.
Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails