måndag 2 maj 2011

Som man spacklar får man slipa

Alltså, när man ska spackla är det ett jäkla jobb.

Och när man väl är klar med det momentet kommer ett om möjligt ännu värre moment; slipning. Man ska stå där i dammet och nöta och nöta.

Ok, jag låter kanske lite väl negativ nu, men jag vill bara berätta att det finns ett annat rätt sätt!

TIPS: Det finns en grej som underlättar det hela avsevärt. Det går fortare och det är alldeles, alldeles underbart ;)

Giraffen

Ja, Giraff kallar vi den här maskinen för. Målarna använder den hela tiden och den finns att köpa/hyra på Flügger färg.

Den kopplas på en dammsugare så slipper man allt damm.

Enda nackdelen är att det blir lite tungt om man ska slipa ett helt hus på en dag.

Jag provade den för första gången i helgen. Sedan dess har jag förbannat mig själv för att jag varit så slö dom senaste åren och inte gått till gymmet så ofta som jag borde.

Det var så tungt!! Hatar att erkänna det, men jag måste; jag är för klen :(

Självklart går det att fila på tekniken, jag hade inte förväntat mig att bli proffs på en eftermiddag. Men min fysik är tyvärr som den är just nu :( Martin får nog ta över slipandet eller så får jag handjaga.

Men jag är ju envis, kanske provar igen.... Jag hatar verkligen att behöva ge mig!

Kram från lilla Erika :'(

2 kommentarer:

Erika sa...

Jag svor mest att jag aldrig någonsin skulle handslipa en vägg igen efter att jag lånat en Giraff. Underbart att slippa dammet och man kan ju ta små pauser och vila armarna.

Erika Flood sa...

Mäh! Du är väl inte så mycket störrre än mig tror jag? Jag måste använda fel teknik... Får träna mer och se om jag klarar det bättre. Nu blev jag inspirerad att forsätta vara envis - jag vill ju också kunna själv!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails