fredag 10 december 2010

Äntligen varmare

Jag och Martin har en gemensam last och det är att vi ofta gör allt i sista sekunden. Så här såg det ut dagen/natten före lösullen:


Du förstår, vi har inte riktigt kunnat släppa det här med ljudlösningen vi tittat på, som blev nedröstad efter inlägget; Beslutsångest, hjälp oss.


På bilderna här är vi i full färd med att sätta dit dom sista lådorna vi byggt för högtalarna.

Om vi bara mäter ut ordentligt var alla lådor är nu, kan vi såga ett hål i taket den dagen vi vill sätta in högtalarna :)



Eftersom vi stuckit hål i den åldersbeständiga plasten (ÅB-plasten, fukt/ångspärren, kärt barn har många namn), så har vi plastat in varje låda för sig och tätat med ett par hundra meter åldersbeständig tejp ;) 

Sen var vi äntligen klara med alla förberedelser. Trodde vi.

När vi hade gått och lagt oss på torsdagen, kom vi på att det fattades en glespanel i ryggåstaket. Det har sett ut så där så länge att vi måste blivit hemmablinda. 

Jag kommer inte ihåg om det fanns någon speciell anledning till att snickarna lämnade det så. 


Jag skulle upp och jobba på Flügger på den stora fredagen och kunde inte hjälpa till, så Martin fick åka till huset jättetidigt.

Lösullskillarna var också tidiga.

Samtidigt som Martin spikade upp sista glesen på ena sidan började dom spruta. Men han hann precis :)

Så här såg det ut när dom kom:


En stor bil full med värme!



En av killarna stod i bilen och fyllde på hela tiden.



Medan den andra stackaren var uppe och kröp i dammet.


Martin praoade visst lite :)



Han hade då ordentliga kläder på sig i alla fall.


Så där. Klart.

Det var 2 minusgrader innan (men det kändes som 15).

På kvällen efter var det 2 plusgrader. I söndags var det 8 plus och nu ligger temperaturen på närmare 15 plus.

Underbart!! Helt underbart.

När Ika kan själv kommenterade här på bloggen, skrev hon att det blir så tyst när isoleringen kommer på plats.

Jag tänkte då i mitt stilla sinne att; vi har ingen stor väg så nära att det låter illa.. Men NU förstår jag vad du menade Ika. Det är en helt annan känsla där inne nu :)

Tack!

3 kommentarer:

MinnaJohanna sa...

Oj, vad ni jobbar! Se till att kramas mellan fyllning och panelsnickrande! :)

Erika sa...

Att vara ute i sista stund är helt normalt som vi lever tycker jag. Man kan inte tänka på allt. Gillar att ni tar lite tid att skoja lite. Luft gitarr, sjunga med dammsugaren och dansa med starke arvid ja man kan ha mycket skoj med ett par hörselkåpor med radio på. :-D Har vi hållt på för länge då kanske?

Erika Flood sa...

Jo, du har så rätt.
Haha, ja, eller så har ni/vi hållit på alldeles lagom länge och lärt er att ha kul samtidigt.
Jag måste nog skaffa mig ett par hörselkåpor jag med ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails