fredag 17 september 2010

På spionbesök i Knivsta ;)

Här om veckan var vi ner en snabbis till mina gamla hemtrakter.

(Förlåt till alla som jag inte hörde av mig till)

Min underbara systerson fyllde 1 år.

Grattis lilla Jack :)


Han blev väldigt förtjust i sin bobbycar.

Fast han fattade inte riktigt att det inte går att slänga sig rakt bakåt när man vill gå av. Tur att pappa är så bra på att fånga sitt busfrö :)


Klart pojken ska ha en Dalahäst ;)


Sen var jag förbi mina kollegor/gamla kollegor på Floods Trä & Byggmaterial, brägården (där jag jobbade innan jag flyttade till Falun) där Floods Trähus kommer från.


Här ute är det inte pappa som är basen, utan det är Terrys revir ;)

Han har sin perfekta ordning på allt :)

Pappa och dom håller ju också på och bygger ett hus. Alltså, det är inte han privat som bygger utan det är företaget som bygger det, som ett rent visningshus.

Han ska inte bo där, som jag och Martin ska göra i vårat hus :)

I alla fall var vi så klart och tittade på huset. Modellen heter Enaren


Enaren.


Det blir riktigt fint det här :)


Verandan.

Färgerna är väldigt trevliga tycker jag. Dom är ännu snyggare i verkligheten!

Har ni vägarna förbi kan jag varmt rekommendera ett besök. Ring till dom innan så blir ni insläppta också. 018-38 73 00

En liten glimt av övervåningen.


Fönsterdetaljer.

Den här detaljen, med fönsterbrädan och listen under, gillar vi verkligen!

Om jag inte missminner mig så är det en bröstlist som sitter under en vanlig furuskiva. Snyggt!

Det blir ett riktigt fint hus. Ska bli så kul att se när det blir helt klart!

2 kommentarer:

Evelina sa...

Hej! Vad spännande att se ert husbygge! Er husform påminner väldigt mycket om vårt hus vi håller på att bygga. Går det att se er planlösning någonstans på bloggen?

Erika Flood sa...

Hej!
Vad kul! Var ligger ert hus?
Just vår planlösning finns inte, men planlösningen för kataloghuset finns både på www.floodstra.com under 1-planshus, Strömaren och i det här blogginlägget: http://villaberghflood.blogspot.com/2010/04/tradgardsspan.html Det är inte så stor skillnad på hur vårt hus blir.
Vilken fin blogg du har :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails